دوره 3DsMax ، Vrayو طراحی دکوراسیون داخلی

3DsMax (تري‌دي‌اس‌مکس) بسته‌اي نرم‌افزاري با قابليت ساخت مدلهاي سه بعدي، متحرک سازي و رندر مي‌باشد. اين نرم‌افزار يکي از قدرتمند ترين برنامه هاي طراحي مدل هاي سه بعدي انيميشن سازي و رندرينگ در عرصه گرافيک کامپيوتري (CG) هست سالهاست که توسط کمپاني هاي ميانجي متفاوت نظير Yost , Kinetix و Discreet توسعه يافته و عاقبت دوباره به وسيله توسعه دهنده اصلي خود يعني Autodesk خريداري شد. امکانات بسيار گسترده و کارايي به نسبت آسان و همچنين ساز گاري با plugin هاي third-party متعدد از مزاياي اين نرم افزار قوي هست. اين نرم افزار همچنين داراي سيستم آناليز نور indirect illumination & radiosity سيستم ذره particle system بسيار قدرتمند است که محيطي مناسب براي شبيه سازي تصاوير و صحنه هاي واقعي براي کاربر ايجاد مي کند.

 

ويژگي هاي نرم افزار 3DsMax:
- طراحي سه بعدي
- کاربرد در معماري
معماران و گرافيست‌ها نيز مي‌توانند از اين برنامه براي پيش‌نمايش بناها و مدل‌هايي که هنوز ساخته نشده‌اند، استفاده کنند.
کاربرد ديگر اين نرم افزار در معماري تبديل پلانهاي ساده به شکل سه بعدي مي باشد همچنين از نقشه ها و ترسيمات انجام شده در نرم افزار autocad هم پشتيباني مي کند که براي معماران اهميت بسيار دارد همچنين به کمک 3DsMax مي توان نماهاي داخلي ساختمان را طراحي و مشاهده نمود.
interior and exterior design را هم مي توان به راحتي طراحي نمود و با خروجي گرفتن طرح مي توان سازه ها را قبل از اجرا مشاهده نمود و نواقص آن را از بين برد که کمک شاياني به معماران و طراحان اين صنعت کرده است.

Vray
Vray يک Plug-in قابل نصب در نرم افزار 3DsMax است که قابليت جايگزين شدن با Renderer Engine پيش فرض 3DsMax، يعني Scanline را داشته و با در اختيار قرار دادن امکانات ويژه، صحنه هاي واقعي را با سرعت بالا رندر مي کند. اين پلاگين توسط يک شرکت بلغارستاني، واقع در شهر سوفيا به نام Chaos Group طراحي و برنامه نويسي شد. در سراسر دنيا از موتور رندرساز Vray در استوديوهاي معماري و فيلمبرداري استفاده مي شود . آموزش 3dmax