نرم افزار سه بعدی سازی Rhinoceros

نرم افزار راينو(Rhinoceros 3D) يک نرم افزار مدل ساز سه بعدي قوي است که در سال 1980 توسط برادران مک نيل( Mcneel ) در سياتل آمريکا متولد شد و در آن از سيستم نربز( Non-uniform rational B-spline ) استفاده شد که در واقع يک سيستم رياضي براي محاسبه و ارائه منحني ها و سطوح در گرافيک کامپيوتري است . تعريف هندسه با خطوط رياضي باعث شده است که راينو در تبديل هندسه به نمونه هاي واقعي جلوتر از ديگر نرم افزار هاي مدل ساز باشد. از ديگر مزيت اين نرم افزار مدل سازي پوسته هاي پيچيده با دستورات ساده است.
راينو ابزار مدلسازي دقيقي در اختيار شما مي‌گذارد که بتوانيد طرح‌هايتان را آماده‌ي رندر، انيميشن، تحليل، ساخت و… کنيد. راينو قابليت ايجاد، ويرايش، تحليل، مستندسازي و رندر طرح‌هايتان را بدون هيچ محدوديتي در ميزان پيچيدگي و اندازه‌ي کار در اختيار شما قرار مي‌دهد.
کاربردهاي نرم افزار راينو Rhino در دکوراسيون داخلي ،طراحي معماري ، طراحي صنعتي ، طراحي مبلمان ، طراحي مکانيک ، طراحي صورت و شخصيت ،طراحي کارتون و کاريکاتور و... مي باشد.
سازگاري و هماهنگي با نرم‌افزارها و سخت‌افزارها؛ راينو از تمام فرمت‌هاي دوبعدي و سه بعدي رايج پشتيباني مي‌کند و امکان تبادل فايل با تمام نرم‌افزارهاي مدلسازي (از جمله Solidworks, Catia, 3DsMax, Sketchup و...) را به شما مي‌دهد.  آموزش نرم افزار راينو