چه عواملی باعث کاهش و یا افزایش سرعت رندر می شود؟

هر چه تعداد اشیا، کارکترها، انیمت ها، تکتچرها (Textures) ، سیستم های ذره ای، مدل ها، نورپردازی ها، سایه ها، اجسام، دینامیک، مو، پارچه، لباس و … زیاد تر باشد به همان نسبت هم زمان پرداخت صحنه طول خواهد کشید. یعنی می توان گفت که رابطه ی مستقیم با یکدیگر دارند و هرچه کمتر باشند زمان هم کاهش پیدا خواهد کرد.

اما دوستان ناراحت نباشید فناوری در این زمینه به کار انیمیشن سازها آمده است. سیستم هایی وجود دارد به نام رندر فارم که کسانی که می خواهند به سرعت بسیار بالا برای خروجی گرفتن از انیمیشن خود برسند می توانند از این سخت افزارها استفاده کنند. آموزش vray

 

تا انجایی که من اطلاع دارم در دو شرکت هالیوودی والت دیزنی و سونی پیکچرز قردادی را با شرکت انویدیا دارند که این شرکت را موظف می کند برای این دو شرکت هالیوودی ایستگاه پایانه پردازش عظیم گرافیکی تولید کند. در رابطه با شرکت های دیگر اطلاعی ندارم اما به احتمال بسیار زیاد دیگر شرکت ها هم از همین ایستگاه پردازش استفاده می کنند. دوستان این ایستگاه پردازش کارت گرافیک نیست بلکه یک سوپر کامپیوتر است و دولت ایالات متحده امریکا اجازه استفاده این دستگاه ها را به همه شرکت ها نمی دهد، به این دلیل که این ایستگاه ها آنقدر قدرت دارند که می توان از آنها برای پردازش و شبیه سازی بمب های هسته ای و مواد بسیار خطرناک و سمی رادیو اکتیو استفاده نمود.

اگر از لحاظ سخت افزار و نرم افزار پول لازم را ندارید پس باید از ترفند استفاده کنید. هر کاراکتر یا موضوعی را به صحنه خود اضافه می کنید از ان طرف هم پرداخت صحنه سنگین تر می شود. مثلا اگر یک خیابان بسیار شلوغ باشد زمان رندر آن در مقایسه با خیابان بسیار خلوت بسیار چشم گیر خواهد بود. به همین دلیل است که خیلی از فریم ها از عکس استفاده می شود اما این فریم ها انقدر خوب کار می شوند که مخاطب و یا بیننده ان فریم مورد نظر را متوجه نمی شود.

منبع: پی سی وار 

سایر سایت ها
دوره های آموزشی

زبان آلمانی

دوره آموزش 3dmax، آموزش 3dmax

دوره آموزش vray ، آموزش وی ری

آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان

آموزش درب اتوماتیک

آموزش دزدگیر و اعلام حریق