آموزش کاربردی نرم افزار های V-rayو 3D Max

از مشهور ترين نرم افزارهاي مدلسازي بايد به تري دي مكس اشاره کرد که مانند Autocad , Revit و... محصول کمپاني Autodesk بوده و از زمره محبوب ترين برنامه هاي مدل سازي تمامي رشته ها مي باشد . ويژگي بارز برنامه تري دي مكس انعطاف پذيري فوق العاده آن در مدلسازي است که براي اين کار چندين روش مختلف دارد که بنا به نيازمان و موضوعي که قرار است مدل شود يکي از اين راه ها را انتخاب مي کنيم ، در نرم افزار تري دي مكس جزء جزء يک object در کنترل ماست تا object به موضوع مورد نظر ما بدل شود ، ضمن اينکه در تري دي مكس يک ليست بلند بالا از توابع ويرايشي وجود دارد که قدرت ما را در ساخت object هاي مختلف بالا مي برد . در رابطه با امکانات برنامه 3Dmax مي توان چندين و چند صفحه نوشت اما قصد ما آشنايي با برنامه است که شايد با ذکر چند مورد زير به مقصودمان برسيم :
• -امکانات جالب و قدرتمند در ساخت انواع توپوگرافي و طراحي جاده بر روي آن.
• -ارتباط خوب با برنامه Autocad ، که مي تواند پلان ها را جهت تسريع در امر مدلسازي از Autocad و Revit دريافت کرده و نيز به Autocad و Revit خروجي دهد .
• داراي در و پنجره ، نرده ، ديوار و پله آماده نيز هست که مي توان در خيلي از مواقع براي تسريع در امر مدلسازي از آن استفاده کرد .
• انيميشن از جمله مواردي است که تري دي مكس به صورت کاملاً حرفه اي انجام مي دهد .
• سيستم هاي ذره اي از مباحث شيرين و جالب است که بوسيله آن مي توان باد ، باران ، برف و... را به زيبايي شبيه سازي کرد و در render ها و انيميشن از آن استفاده کرد .
• پلاگين هاي مختلف همانند V-Ray و Mentral-Ray مي تواند جهت دريافت خروجي هاي بسيار قوي و واقعي روي اين نرم افزار نصب شود . 

آموزش 3dmax