تری دی مکس (3Ds MAX) چیست؟

تري دي مکس بسته اي نرم افزاري 3dmax با قابليت ساخت مدلهاي سه بعدي، متحرک سازي و رندر ميباشد. اين نرم افزار يکي از قدرتمندترين برنامه هاي طراحي مدلهاي سه بعدي انيميشن سازي و رندرينگ در عرصه گرافيک کامپيوتري است. سالهاست که توسط کمپاني اصلي خود يعني Autodesk توسعه داده مي شود. امکانات بسيار گسترده و کارايي نسبتا آسان و به طور گسترده اي در معماري ساختمان، طراحي صنعتي، ساخت فيلم و انيميشن، ساخت بازي هاي کامپيوتري و پيش پردازش جلوه هاي ويژه استفاده ميشود و بزرگترين قابليتش امکانات خوب مدل سازي است. اين نرم افزار همچنين داراي سيستم آناليز نور بسيار قدرتمنديست که محيطي مناسب براي شبيه سازي تصاوير و صحنه هاي واقعي براي کاربر ايجاد ميکند.

تاريخچه تري دي مکس 3D MAX چيست؟
تريدي مکس ابتدا در سال ???? در محيط DOS با نام 3ds Studio (به معناي کارگاه سه بعدي) توسط گروه yost ساخته شد و کمپاني Autodesk آن را تکثير کرد پس از انتشار نسخه ? نرم افزار، اين محصول براي محيط windows باز نويسي و با نام جديد 3ds Studio توسط Kenitix که در آن زمان، بخش رسانه ها و سرگرمي Autodesk بود روانه بازار شد. سپس شرکت Autodesk تمامي امتيازات نرم افزار را خريداري کرد.
سه بعدي يا 3d چيست؟
افرادي که قصد کار با اين برنامه را دارند در ابتدا بايد از يک قوه تخيل بسيار بالا برخوردار شوند زيرا فاکتور اساسي براي موفق شدن در کار با اين برنامه تخيل پردازي در دنياي مجازي اي که با آن سر و کار داريد است. در مرحله بعد بايد از تمامي حالات و خواص مواد از جمله چگونگي حالت انعکاس يا تصوير بر روي آن جسم مورد نظر يا چگونگي مراحل ذوب آن جسم در دماهاي مختلف جهت دادن حالت واقعي تر به جسم آشنا باشد. 

آموزش 3dmax