معرفی راینو

آموزش نرم افزار Rhino
نرم افزار راينو يک نرم افزار مدل ساز سه بعدي قوي است که توسط شرکت مک نيل عرضه شده است. اين نرم افزار بر پايه خطوط نربز توليد هندسه مي کند. خطوط نربز چون تعريف رياضي دارند دقيقتر از نرم افزار هاي بر پايه ي مش مثل مکس ، اسکچ آپ ، اتوکد و غيره عمل مي کنند. تعريف هندسه با خطوط رياضي باعث شده است که راينو در تبديل هندسه به نمونه هاي واقعي جلوتر از ديگر نرم افزار هاي مدل ساز باشد. از ديگر مزيت اين نرم افزار مدل سازي پوسته هاي پيچيده با دستورات ساده است. سطوح پيچيده ي توليد شده با راينو خيلي سبک تر از سطوحي مشابه توليد شده با نرم افزار هاي مش مي باشد. نرم افزار راينو در اين چند سال بدليل توليد ابزار هاي حرفه اي در زمينه ي مدل سازي سه بعدي توانسته است با ديگر نرم افزار هاي مدل سازي سه بعدي به صورت جدي به رقابت بپردازد.
راينو ابزار مدلسازي دقيقي در اختيار شما مي‌گذارد که بتوانيد طرح‌هايتان را آماده‌ي رندر، انيميشن، تحليل، ساخت و… کنيد. راينو قابليت ايجاد، ويرايش، تحليل، مستندسازي و رندر طرح‌هايتان را بدون هيچ محدوديتي در ميزان پيچيدگي و اندازه‌ي کار در اختيار شما قرار مي‌دهد.
چند برتري هاي راينونسبت به نرم افزار هاي مشابه خود :
محيط برنامه طوري طراحي شده است که کاربر مي تواند به راحتي با فرمان ها و ابزار ها ارتباط برقرار سازد. اين نرم افزار از دقت بالايي برخوردار است و به خوبي فايل هاي توليد نرم افزار هاي ديگر را ميپذيرد. راينو داراي دستوراتي منحصر به فرد بوده و کمتر نرم افزاري از اين مزيت برخوردار است. سرعت بالاي اين نرم افزار ديگر ويژگي است که آنرا “خاص” نموده است.
کاربردهاي نرم افزار راينو Rhino چيست؟
– دکوراسيون داخلي (Interior Design)
– طراحي معماري (Architecture Design)
– طراحي صنعتي (Industrial Design)
– طراحي مبلمان (Furniture Design)
– طراحي مکانيک (Mechanical Design)
– طراحي صورت و شخصيت (Figures Design)
– طراحي کارتون و کاريکاتور (Cartoons Design)
ويژگي هاي نرم‌افزار راينو :
– امکان فرم‌ پردازي و مدل‌سازي فرم‌هاي آزاد سه‌بعدي؛ هر شکلي را که بتوانيد تصور کنيد، مي‌توانيد در راينو مدل‌سازي کنيد.
– دقت فوق‌العاده؛ طراحي، نمونه‌سازي، مهندسي، تحليل، مستندسازي و ساخت هرچيزي در اندازه‌اي، مهم نيست چقدر کوچک يا چقدر بزرگ باشد.
– ويرايش و تغيير نامحدود؛ آزادانه و بدون نگراني، تغيير و اصلاحات مورد نظرتان را اعمال کنيد.
– نقشه‌کشي دوبعدي و تصويرسازي؛ شما مي‌توانيد مدل‌هاي ساخته شده خود را تبديل به خطوط و سطوح دوبعدي کنيد تا براحتي با تکنولوژي‌هاي موجود نظير ليزر، پلاسما و واترجت آنها را برش بزنيد و بسازيد.
– سازگاري و هماهنگي با نرم‌افزارها و سخت‌افزارها؛ راينو از تمام فرمت‌هاي دوبعدي و سه بعدي رايج پشتيباني مي‌کند و امکان تبادل فايل با تمام نرم‌افزارهاي مدلسازي (از جمله Solidworks, Catia, 3DsMax, Sketchup و…) را به شما مي‌دهد. همچنين براي نمونه‌سازي سريع (Rapid Prototyping)، راينو با سخت‌افزارهاي موجود نيز به خوبي هماهنگ است.
– يادگيري سريع و آسان؛ بدون اينکه زمان ارزشمند خود را صرف يادگيري نرم افزارهاي پيچيده کنيد، بر روي طراحي متمرکز شويد و از طراحي لذت ببريد.
– سرعت؛ راينو حتي روي قديمي‌ترين سيستم‌ها و ابتدايي‌ترين لپ‌تاپ‌ها هم سريع و روان کار مي‌کند و نياز به سخت افزار قدرتمند خاصي ندارد.
اين نرم افزار به کساني که ميخواهند سه بعدي هاي معماري را در سريعترين زمان ممکن انجام دهند توصيه مي شود. از ويژگي هاي خوب نرم افزار قابليت ورودي و خروجي دادن فايل ها به نرم افزار هاي ديگر از جمله  Solidworks, Catia, 3DsMax, Sketchup و… است. کيفيت رندر اين نرم افزار در مقايسه با نرم افزار هاي مشابه بسيار بالا است ضمن اينکه نيازي به پلاگين هاي ديگر براي رندر گرفتن ندارد و خود همه اين ها را دارد.