پلاگین وی ری vray چیست؟

وي ري وي‌ ري (VRay) يکي از محبوب‌ترين پلاگين‌هاي رندر در برنامه‌هاي مدل‌سازي سه بعدي مي باشد. اين پلاگين ضمن افزايش چشمگير کارايي در رندر کردن تصاوير واقع‌نما سرعت کار رو هم بالا مي‌بره. آموزش vray

 

در حال حاضر اين پلاگين براي برنامه‌هاي:
- تري‌دي‌اس‌مکس (?D Studio Max)
- مايا (Maya)
- رينو سروس تري‌دي‌ (Rhinoceros 3D)
- اسکچ آپ (Sketch up)

موجوده که نحوه کار با آنها تقريبا مثل هم هست. اين پلاگين توسط شرکت اروپايي Chaosgroup ساخته شده

رندرينگ چيست؟
ارائه ماشيني تصاوير يا رندرينگ (Rendering) فرايند توليد ماشيني تصاوير بر پايه مدل‌هاي محاسباتي، و سپس، ارائه رايانه‌اي آن‌ها بر روي صفحه? نمايش را شامل مي‌گردد.

در تعريف کلي: رندرينگ به فرايند نمايش تصاوير اجسام سه بعدي( 3D ) برروي صفحه نمايشگر دوبعدي گفته مي‌شود.

 

پلاگين وي ري vray چيست؟
Vray : وي ري از پلاگين هاي ( افزودني ها ) برنامه تري دي مکس مي باشد که با استفاده از آن مي توان رندر هاي بسيار طبيعي و واقعي براي کارهاي معماري تهيه نمود. تاکيد در اين مجموعه آموزشي به ياددهي و آموزش وي ري در شاخه معماري مي باشد به همين منظور نيز در تمام آموزش ها ، پروژه هايي معماري را تعريف مي نمايد و سپس شروع به ساخت صحنه ، تنظيمات وي ري و رندر وي ري مي نمايد و در نهايت خروجي را به شما نشان مي دهد و شما در طول اين مسير پروژه را با استفاده از فايل هاي اوليه اي که به شما داده شده پيش مي بريد.

در مورد پلاگين رندر V-Ray ميتوان به کيفيت عالي آن اشاره کرد، اين موتور رندر که توسط شرکت chaos group به بازار عرضه شده و نسخه جديد آن که V-Ray ??? ميباشد. اين موتور اغلب براي نماهاي معماري استفاده مي شود اما نتايج استفاده از آن در انيميشن نيز مطلوب است.