نرم افزار حسابداری مناسب برای کسب و کارهای کوچک

نرم افزارهای حسابداری می توانند ابزار مناسبی برای شرکت باشند واین امکان را می دهند تا تمام داده های مالی خود را ردیابی و به آسانی برای برنامه ریزی موثر اقدام به گزارش گیری کنید.با توجه به استفاده مکرر شما از نرم افزار بسیار مهم است که نرم افزار مناسب برای کسب و کار خود را بیابید .

سازگاری نرم افزار حسابداری با کسب و کار شما
نرم افزار هایی که پس از نصب قابل استفاده هستند برای شرکت های کوچک و متوسط که نیازهای حسابداری یکسان دارند مناسب است.اگر در کسب و کار نیاز به گزارش خاصی دارید،از این موضوع که آیا نرم افزار حسابداری شما امکان ایجاد گزارش های مورد نیاز شما را داردمطمئن شوید. همچنین اگر کسب و کار شما خدمات محور است ،از بابت اینکه نرم افزار توانایی صدور برگه ارایه خدمات را داشته باشد نیز اطمینان حاصل فرمایید.

ویژگی های استفاده آسان از نرم افزار حسابداری
آیا نرم افزار حسابداری شما قابلیت چاپ برگه ،صدور الکترونیکی چک،فاکتور و صورتحساب را دارد؟آیا توانایی بروز رسانی اطلاعات موجود در شبکه را دارد؟آیا قابلیت تبادل با سایر نرم افزارها مانند آفیس مایکروسافت را دارد؟آیا قابلیت تبادل اطلاعات با سایر نرم افزار ها و پایگاه های داده را دارد؟به سخن دیگر،آیا نرم افزار حسابداری پاسخگوی نیاز شما در حال و آینده خواهد بود؟

نمودار یادگیری نرم افزار حسابداری
تمام نرم افزارهای حسابداری مدعی “کاربر پسند ” بودن هستند ،اما باز شما باید زمانی را بابت یادگیری اختصاص دهید .قبل از خرید نرم افزار نگاهی دقیق به نحوه کارکرد آن بیاندازید.آیا کاربران در استفاده از نرم افزار آسوده و راحت خواهند بود؟آیا شما و کارکنانتان می توانید به راحتی نحوه استفاده از نرم افزار را فرا بگیرید و یا نیاز به سرمایه گذاری بیشتر بر روی مقوله آموزش هست یا نه؟

پشتیبانی نرم افزار حسابداری
با توجه به نمودار یادگیری ،وجود آموزش های آنلاین در ابتدای یادگیری می تواند کمک شایانی باشد.آیا نرم افزار حسابداری دمو ،بسته های آموزشی و یا نسخه آزمایشی دارد؟پشتیبانی نرم افزار چقدر در دسترس است؟

مقیاس پذیری نرم افزار حسابداری
آیا نرم افزار حسابداری قابلیت شبکه شدن را دارد ؟ تغییر تعداد کابرها تا چه حدی در دسترس و آسان است؟بعضی نرم افزار ها با پرداخت مبلغی امکان ارتقا و گسترش نرم افزار مالی را به شما می دهند،اما بعضی دیگر برای اضافه کردن کاربر جدید باید نسخه جدیدی از نرم افزار را خریداری کنید که از لحاظ مادی اصلا به صرف نیست.