چه عواملی باعث کاهش و یا افزایش سرعت رندر می شود؟

هر چه تعداد اشيا، کارکترها، انيمت ها، تکتچرها (Textures) ، سيستم هاي ذره اي، مدل ها، نورپردازي ها، سايه ها، اجسام، ديناميک، مو، پارچه، لباس و … زياد تر باشد به همان نسبت هم زمان پرداخت صحنه طول خواهد کشيد. يعني مي توان گفت که رابطه ي مستقيم با يکديگر دارند و هرچه کمتر باشند زمان هم کاهش پيدا خواهد کرد.

اما دوستان ناراحت نباشيد فناوري در اين زمينه به کار انيميشن سازها آمده است. سيستم هايي وجود دارد به نام رندر فارم که کساني که مي خواهند به سرعت بسيار بالا براي خروجي گرفتن از انيميشن خود برسند مي توانند از اين سخت افزارها استفاده کنند. آموزش vray

 

تا انجايي که من اطلاع دارم در دو شرکت هاليوودي والت ديزني و سوني پيکچرز قردادي را با شرکت انويديا دارند که اين شرکت را موظف مي کند براي اين دو شرکت هاليوودي ايستگاه پايانه پردازش عظيم گرافيکي توليد کند. در رابطه با شرکت هاي ديگر اطلاعي ندارم اما به احتمال بسيار زياد ديگر شرکت ها هم از همين ايستگاه پردازش استفاده مي کنند. دوستان اين ايستگاه پردازش کارت گرافيک نيست بلکه يک سوپر کامپيوتر است و دولت ايالات متحده امريکا اجازه استفاده اين دستگاه ها را به همه شرکت ها نمي دهد، به اين دليل که اين ايستگاه ها آنقدر قدرت دارند که مي توان از آنها براي پردازش و شبيه سازي بمب هاي هسته اي و مواد بسيار خطرناک و سمي راديو اکتيو استفاده نمود.

اگر از لحاظ سخت افزار و نرم افزار پول لازم را نداريد پس بايد از ترفند استفاده کنيد. هر کاراکتر يا موضوعي را به صحنه خود اضافه مي کنيد از ان طرف هم پرداخت صحنه سنگين تر مي شود. مثلا اگر يک خيابان بسيار شلوغ باشد زمان رندر آن در مقايسه با خيابان بسيار خلوت بسيار چشم گير خواهد بود. به همين دليل است که خيلي از فريم ها از عکس استفاده مي شود اما اين فريم ها انقدر خوب کار مي شوند که مخاطب و يا بيننده ان فريم مورد نظر را متوجه نمي شود.

منبع: پي سي وار