يك نرم افزار حسابداري خوب

موارد ذیل را در انتخاب نرم افزار حسابداری و مالی خودتان مورد توجه قرار دهید : منطبق بر نیازمندی شما باشد
بخش های مختلف برنامه با هم در ارتباط باشد (یکپارچه سازی سیستم )
سرعت ،‌ سهولت و سادگی در استفاده
پشتیبانی شرکت ارائه کننده
گزارشات نرم افزار
امنیت اطلاعات
کیفیت عملکرد نرم افزار
نرم افزار حسابداری با توجه به صنعت و محل استفاده می تواند امکانات متفاوتی داشته باشد. قبل از هرچیز شما باید نیاز و سطح انتظارات خود را از یک نرم افزار حسابداری بیان کنید. درضمن تا جایی که امکان دارد انتظارات و نیازمندیهایی که در آینده احتمالا با آنها روبرو خواهید شد را درنظر بگیرید.
قابلیت گسترش و یکپارچه سازی

آیا شما در صنعت و کسب و کار خود نرم افزارهای دیگری نیز لازم دارید ؟ مثلا یک کارخانه سیستمهای انبار ،‌ تولید ،‌کنترل کیفیت و … نیز دارد. درصورتیکه شما قصد داشته باشید که کلیه سیستمهای نرم افزاری بصورت یکپارچه داشته باشید و یا اینکه در آینده این برنامه را دارید باید مطمئن شوید که نرم افزار حسابداری مورد نظر می تواند به صورت یکپارچه نصب و اجرا گردد .

سرعت ، سهولت و سادگی در استفاده
در حالی که سرعت عملکرد یکی از مهم‌ترین معیارهای انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری تلقی می‌شود، نباید سادگی و سهولت استفاده از یک برنامه نرم‌افزاری را نیز از یاد برد.
پشتیبانی شرکت ارائه دهنده
یک نرم‌افزار حسابداری مناسب باید از پشتیبانی شرکت ارایه دهنده آن نیز برخوردار باشد. نحوه ارایه خدمات پشتیبانی از سوی شرکت‌های ارایه کننده نرم‌افزار حسابداری در انتخاب آن از اهمیت بسزایی برخوردار است. شرکت‌های بزرگ از سیستم‌های نسبتا پیچیده‌تری استفاده می‌کنند که ایجاد اشکالات احتمالی در نرم‌افزار این شرکت‌ها، باعث اختلال اساسی در گردش امور مالی آنها می‌شود، از این رو، امکان پشتیبانی سریع و در دسترس برای این شرکت‌ها بسیار حایز اهمیت است.

گزارشات نرم افزار
باید دید که گزارشات سیستم حسابداری تا چه اندازه قابل قبول است. گزارش حسابداری به عنوان خروجی نهایی نرم‌افزارهای حسابداری قلمداد می‌شود و امکان اخذ گزارش‌های مورد نیاز با شکل و حالت‌های گوناگون از معیارها مهم انتخاب کنندگان تلقی می‌ شود. در این خصوص وجود گزارشهای مورد نیاز در برنامه می تواند برای شما مهم باشد.
امنیت اطلاعات
میزان امنیت نرم‌افزار از نظر محافظت از اطلاعات فیزیکی دیگر از معیارهای انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری است. اطلاعات حسابداری به عنوان دارایی اصلی شرکت‌ها در ارتباط با سیستم‌های اطلاعاتی از ارزش و اهمیت خاصی برخوردار است و از این رو قابلیت نرم‌افزار از لحاظ حفاظت از این اطلاعات در انتخاب آن اهمیت ویژه‌ای دارد.
کیفیت عملکرد نرم افزار
نکته دیگری که باید در هنگام انتخاب یک نرم‌افزار حسابداری به آن توجه کرد، سطح کیفی عملکرد برنامه است. این معیار به کیفیت نرم‌افزار اشاره دارد و براساس آن انتخاب کننده هماهنگی کارکرد نرم‌افزار را با آنچه که مدنظر دارد مورد بررسی قرار می‌دهد. برای سنجش کیفیت یک نرم افزار روشها و معیارهای مختلفی ارائه شده است که در اینجا درباره آن صحبت نمی کنیم.