در مورد نرم افزار Vray

vray يک پلاگين معروف و کاربردي و حرفه اي براي تري دي مکس مي باشد که بوسيله کمپاني chaos group توليد شده است .در واقع vray به عنوان يک موتور رندر بوسيله ي آناليز نور و سايه ها و متريال هاي مخصوص به خود رندرهاي واقع گرايانه را از صحنه هاي شما به ارمغان مي آورد. آموزش vray

Vray در حال حاضر براي نرم افزارهاي زير ارائه شده است :

?ds Max, Cinema 4D, Maya, Sketchup, Softimage, Blender ,Rhinoceros 3D.

.در واقع آخرين قسمت از کار شما که در نهايت نشان دهنده کار شما و کيفيت کار شما مي باشد ، شما بايد به بهترين نحو از پس اين مرحله بربياييد. پلاگين vray در اين مرحله به ياري شما مي آيد و با قدرتي که دارد مي تواند کار شما را به سطح بالايي از کيفيت نور ، متريال و رندر نهايي برساند. دقت داشته باشيد در ورژن هاي اوليه تري دي مکس و نرم افزارهاي ديگر امکان رندر قوي وجود نداشته ، و معمولا موتورهاي رندر به عنوان يک نرم افزار مجزا مي بايست نصب مي شده اند .اما در حال حال حاضر خود نرم افزار ها اين موتور هاي رندر را در خود جاي داده اند به ظور مثال در تري دي مکس الگوريتم رندر گيري منتال ري دسترس است که آن هم قدت فوق العاده و قابل رقابتي با Vray دارد.اما نرم افزار vray را بايد به صورت مجزا نصب کنيد .

اگر کار شما مربوط به آموزش تري دي مکس در معماري توصيه ما به شما اين است که حتما Vray را فرا بگيريد، زيرا اکثر شرکت ها و معماران مهم با توجه به قدرت Vray از اين نرم افزار براي ارائه کار استفاده مي کنند ، شايد به اين دليل که تنظيمات آن راحت تر از منتال ري باشد و از قدرت فوقالعادهاي نيز برخوردار است تا حدي که شايد تشخيص يک صحنه که با Vray رندر گرفته شده باشد با يک صحنه واقعي بسيار سخت باشد.

متريال هاي Vray ، ميتواند به عنوان يکي از نکات برجسته در اين نسخه از Vray باشد. شما ميتوانيد از قدرت کارت هاي گرافيکي همانند قبل در Vray RT بهرمند شويد. با اين تفاوت که اينک پشتيباني از Cuda در نسخه هاي Kepler و Fermi نيز به اين موتور اضافه شده است. در اين صورت سرعت رندرينگ شما در Vray با تکيه بر اين دو نوع کارت ميتواند بسيار افزايش يابد.