تاریخچه تری دی مکس

اين نرم‌افزار ابتدا در سال 1990 در محيط DOS با نام "3D Studio" (به معناي کارگاه سه بعدي) توسط گروه yost ساخته شد و کمپاني Autodesk آن را تکثير کرد پس از انتشار نسخه ? نرم‌افزار، اين محصول براي محيط windows باز نويسي و با نام جديد "3D Studio Max" توسط Kenitix که در آن زمان، بخش رسانه‌ها و سرگرمي Autodesk بود روانه بازار شد.سپس شرکت Autodesk تمامي امتيازات نرم‌افزار را خريداري کرد و تمامي تغييرات و تکميل آن تا دو نسخه بعدي را خود انجام داد. کمي بعد نام نرم‌افزار بار ديگر به "3ds max" (تمامي حروف بصورت کوچک) تغيير کرد و توسط Discreet که به تازگي به تملک Autodesk درآمده بود انتشار يافت . در نگارش 8 اين نرم‌افزار نام Discreet حذف و لوگوي Autodesk جاي آن را کرفته و بار ديگر اسم محصول به "3ds Max" (با حروف بزرگ و کوچک) تغيير کرد.

تاريخچه

در آغاز ورود نرم افزارهاي سه بعدي سازي کسي زياد به سراغ آنها نمي رفت زيرا يادگيري آنها سخت بود و کم تر کسي بود که براي انيميشن سرمايه گزاري مي کرد. البته کساني هم به سراغ آنها رفتند و انيميشن هاي کوتاهي ساختند، ولي کسي آن انيميشن ها را جدي نگرفت. اما اين بي توجهي ها بعد از ساخت اولين انيميشن بلند و زيبا با نام داستان اسباب بازيهاي 1 (Toy Story 1) به پايان رسيد. بعد از ساخت اين انيميشن شرکت هاي بزرگ انيميشن سازي 2بعدي همچون والت ديزني با آن مخالفت کردند، ولي ديدند که مخالفت آنها فايده اي ندارد و چون بسياري از مردم جذب انيميشن هاي 3بعدي شده اند. به همين علت شرکت والت ديزني وديگر شرکت هاي مخالف کم کم به طرف انيميشن هاي 3بعدي کامپيوتري کشيده شدند...

مايکل کراندول پدر انيميشن هاي دو بعدي:

انيميشن بايستي که به عنوان يک هنر باشد،اما به عنوان تجارت پا به عرصهى وجود نهاد. ودر اين راه مايکل کراندول به عنوان پدر انيمنشن کاغذي صنعت انيميشن را درست کرد. از سال 1911 تا 1921 مايکل کراندول انيميشن را با حقه هاي دوربيني ساده طوري پرورش داد که انيميشن 20 سال جلو افتاد. مايکل کراندول انيميشن هايش را به تنهايي مي ساخت و براي بعضي از انيميشن ها که فقط 5 دقيقه بودند يک سال وقت مي گذاشت.

اما جهان سينما نمي توانست براي محدوديت انيميشن صبر کند و به همين علت استدوهاي پيشرفته اي به وجود آمد. حتي قبل از مايکل کراندول هم هنر انيميشن به جهان نشان داده شد، ولي براي اولين بار انيميشن داياناسورها در سال 1914 به عنوان اولين انيميشن استدويي پخش شد و در طي 5 سال بعد شرکت هاي انيميشن سازي در نيويورک متولد شدند. موفق ترين و تاثير گذارترين استديوهاي اوليه استدوي جان بري بود. اين استديو انيميشن هاي قسمتي مي ساخت که ساخت آنها بسيار سخت طاقت فرسا و وقت گير بود. اين استدو در سبک انيميشن سازي اختراعاتي به وجود آورد اما در نهايت در سال 1932 عمر اين استديو به پايان رسيد.

بعد از آن استديوي پن ساليوان يکه تاز انيميشن در آن سال ها بود وبعضي از کارمندان استديوي جان بري در آن استديو استخدام شدند و از نبوغ آنها استديوي پن ساليوان ميليونها دلار به دست آورد.براي اولين بار يک استديو انيميشن را به عنوان يک هنر عرضه کرد.

والت ديزني با نفوذ ترين استديو در جهان:

والت ديزني با نفوذترن استدو در جهان در هنر انيميشن همچون تجارت پايدار است. اين شرکت کار خود را با انيميشني در سال 1924 به عنوان ميکي ماوس آغاز کرد.اين استديو با قدرتي که داشت بهترن و بدترين تاثير را بر اين هنر گذاشت. بدون ديزني و افراد پر استعداد و خلاقش انيميشن هاي کارتوني هرگز به اين به زيبايي وپيشرفت نمي کند.

آموزش 3dmax